Missiotreffit Hennalassa, 3.3.2024

Seurakunnan ja saarten yhdistysten perinteiset missiotreffit sujuivat totutun kaavan mukaan. Ilmassa oli jo kevään tuntua, aluksi hieman koleaa ja utuista, mutta iltapäivän puolelle, kun päästiin, alkoi aurinkokin pilkahdella. Väkeä oli hieman vähemmän kuin parina edellisenä vuotena, yksi vähentävä tekijä ehkä runsas urheilutarjonta televisiossa, oli Salpausselän kisat ja yleisurheilun halli-MM-kisat.

Rasteja oli kuitenkin entiseen tapaan. Heti ensimmäisenä oli oman Kakskertaseuramme kahvipiste. Siitä oli hyvä aloittaa, se toimi myös hyvänä ruokahalun kiihottajana kolmelle muulle ruokarastille. Vieressä oli partiolaisten tikkupullan paistoa nuotiolla, sopiva palanpainike kahville.

Tästä se alkoi, Piia ja Santra odottelevat ensimmäisiä vieraita

ja pian oli tulikin jo saatu palamaan ja tikkupullien paisto alkoi

Rinnettä ylöspäin kohti päärakennusta kiivetessä oli matkalla palokunnan miehistöauto ja sen vieressä renkaanheittokisa. Palkinnoksi jokainen sai vihkosen, joka opastaa varautumiseen kotona häiriötilanteiden varalle. Mäen päälle päästessä tulikin jo vastaan Kakskerran Erän soppatykki ja herkullista riistakeittoa.

Erän puheenjohtaja Mäen Jussi tarjoilee keittoa

Pihan keskiympyrää kiersivät koiravaljakot, kyydissä perheiden pienimmät.

Iso, vetävä rasti oli Erän linnunpönttöjen rakentamiseen varattu alue. Valmiiksi sahatuista rakennusosista etenkin lapset ruuvasivat innostuneina omat pöntöt kotiin vietäviksi.

Hieman taaempana paistettiin nuotiolla makkaraa. Kaikille riitti ja tunnelma oli erinomainen.

Nämä treffit kaikkine rasteineen on erityisesti lapsiperheille suunnattuja, mutta myös varttuneempaa väkeä oli liikkeellä mukavasti.